Tellen : 1,2,3,4,5...

Vrijblijvende telfotootjes 😊

We beginnen te oefenen met ongestructureerde hoeveelheden : 

(heel)veel - niets/geen - weinig/een beetje - vol - leeg...

Daarna oefenen we met één πŸ˜‰
1 koekje...
We hebben 1 neusje...

En met twee :
2 snoepjes = voor elk handje 1 ( we hebben 2 handen)...
Van wat hebben we er nog 2 ? ...

Al spelenderwijs wat oefenen, het moet leuk blijven !! πŸ˜ƒ


Je hebt akoestisch tellen = de telrij opzeggen zoals een versje.
en je hebt 
aanwijzend tellen = bvb ze duiden de voorwerpen (in een rijtje) om de beurt met hun vinger aan en zeggen de telrij juist op.

 Hier mogen ze vrijblijvend op oefenen πŸ™‚

Elk kind ontwikkelt op zijn/haar tempo. 
Soms maken ze op korte tijd grote sprongen ! 
Het gaat erom dat ze prikkels/kansen krijgen/positief gestimuleerd worden ...πŸ‘πŸ»